Over ons

Onze organisatiewaarden zijn persoonlijk, transparant en betekenisvol. In onze dienstverlening staat persoonlijk contact centraal. Wij zijn transparant in onze tarieven en werkwijze. Ons doel is om succesvol de verbinding te maken tussen opdrachtgever en professional. Dit alles op een betekenisvolle manier.

Persoonlijk, drive, openheid en energie

Foto van Marleen Wallerbosch

Drijvende kracht achter Wallerbosch Recruitment & Advies is Marleen Wallerbosch (1981). Als geboren Achterhoekse uit een ondernemende retailfamilie, koos zij, na het behalen van de opleidingen Schoevers HBO Accountmanagement en Communicatie­wetenschap aan de Radboud Universiteit, voor het recruitment vak. Bij Randstad en YER vormde zij zich tot een senior partner in het maken van de match tussen opdrachtgever en professional. Haar netwerk is groot en divers. Het verspreidt zich door heel Nederland. Actief is Marleen binnen profit, semi-profit en non-profit organisaties. Ze heeft kennis van diverse branches.

Kenmerkend voor Marleen is haar persoonlijke benadering, drive, openheid en energie.

Nauwkeurig, nuchter en met een brede interesse

Foto van Harmke Bons

Sinds eind 2019 in dienst als office manager bij Wallerbosch Recruitment & Advies. Harmke Bons (1988) zocht praktijkervaring na haar studies Geschiedenis, Religiestudies en Conflictstudies. Ze startte als office manager / evenementenorganisatie bij OX MAX, groeide door naar financial officer bij Kerk in Actie (Protestantse Kerk Nederland) om bij Wallerbosch Recruitment & Advies haar kennis en kunde in te zetten om de organisatie te professionaliseren en te laten groeien.

Kenmerkend voor Harmke is haar oog voor detail, nuchtere houding en brede interesse.

Harmke’s brede blik en grote leervermogen zorgen voor een goede synergie met Marleen en een stevige basis voor groei.

Referenties van klanten, kandidaten en voormalig collega’s zijn te vinden op LinkedIn.

Betekenisvol ondernemen

We starten met een definitie.
“Betekenisvol ondernemen is ondernemen in dienst van het grotere geheel en het algemene belang; een manier van ondernemen die een concrete, constructieve bijdrage levert aan maatschappelijke problematiek.” ¹

Diverse wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat de generatie die zich nu op de arbeidsmarkt begeeft (generatie Y, de Millennials, kandidaten geboren tussen 1980 en 2000), minder belang hecht aan materiële zaken. Betekenisvol zijn wordt steeds belangrijker voor hen. Maar niet alleen voor generatie Y is zingeving belangrijk! Onze ervaring is dat vrijwel iedereen, mens en organisatie, waarde hecht aan duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord leven en zingeving.

Betekenisvol en duurzaam ondernemen, is het doel dat wij nastreven. Recruitment en (arbeidsmarkt)communicatie-advies is onze passie. Dat doen we persoonlijk en transparant.

Wij proberen betekenisvol te zijn door onze passie, kennis en expertise te delen en daarmee een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Dat doen we op de volgende manieren:

  • Pro deo recruitment en arbeidsmarktcommunicatie-advies voor stichtingen, goede doelen en/of foundations
    Indien u geen resources beschikbaar heeft voor recruitment, nodigen wij u uit om onze expertise te gebruiken. We stellen ons beschikbaar om kosteloos een nieuwe medewerker te werven of advies te geven over arbeidsmarktcommunicatie. Neem contact op voor meer informatie.
  • Organiseren van sponsoracties
    Wij organiseren acties ten behoeve van goede doelen. O.a. vanuit de serviceclub Ladies Circle Zutphen.
  • Advies over betekenisvol ondernemen
    Wij adviseren organisaties en professionals kosteloos over op welke wijze zij betekenisvol kunnen ondernemen. Tevens hoe dit gebruikt kan worden in de arbeidsmarktcommunicatie (employer en personal branding). Neem contact op voor meer informatie.
  • Advies “Personal Branding voor freelancers”
  • Geld doneren
    5 % van ons nettoresultaat wordt ieder jaar gedoneerd aan goede doelen/stichtingen.

Waarom betekenisvol?

De drive om betekenisvol te leven en te ondernemen was er niet opeens. Het was een groeiproces.

Marleen Wallerbosch vertelt:

In 2015 werd onze dochter ernstig ziek. Ze verbleef 6 maanden in het Amalia Kinderziekenhuis (RadboudUMC Nijmegen) en onderging diverse operaties. Ons gezin behoorde tot de ‘gelukkigen’ waarbij het verhaal een ‘happy end’ kreeg. Maar we hebben ervaren dat een happy end niet vanzelfsprekend is. Er worden, zijn en blijven kinderen ziek en overlijden. Dat doet pijn. Daarom mijn keuze voor betekenisvol leven en ondernemen.

Ik maak verschil door een concrete en constructieve bijdrage te kunnen leveren aan maatschappelijke doelen. De doelen die mij persoonlijk het meest raken zijn organisaties en stichtingen rondom zieke kinderen en hun naasten. In loondienst voelde ik onvoldoende ruimte om betekenisvol te werken. Daarom nam ik in 2019 het besluit om als zelfstandige verder te gaan.


¹ Klomp, K., Wobben, S., Kleijer, J., Handboek betekenisvol ondernemen. Amsterdam/Antwerpen: Uitgeverij Business Contact, 2016.